poniedziałek, 31 grudnia 2012

Matryce PenTile czy społeczeństwo jest ślepe ?


Ci co czytają tego bloga wiedzą i znają moje nastawienie do Samsunga.

I ono nadal się nie zmieniło. Oczywiście to jest moja opinia i nie wszyscy muszą się z tym zgadzać, jednak czy nie zastanawia was taki fakt, dlaczego nikt nie robi wyświetlaczy Oled tylko dalej męczą się z LCD, oprócz firmy Samsung ? Czy ona pokonała resztę świata ? Skoro są tak dobra dlaczego nikt ich nie stosuje ? Takich pytań możemy stawiać dużo o wyświetlaczach już pisałem wcześniej więc szkoda to powtarzać, dodam tylko (tak trochę czepialsko), że Samsung wrócił do PenTile ponoć dlatego, że te z sgs2 miały zbyt krótką żywotność no i kolory ale to już wszystko było. Ja na koniec roku chciałem tylko podkreślić po wizycie w salonie i oglądaniu Sgs3 który wyglądał jak by go wypluła krowa. Jeżeli Iphone by się to stało to chyba Apple by ukrzyżowali ! Jeśli dostało mu się taką burę za narożniki. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Jak to jest, że wszystko co dotknie firma Samsung to jest robione z niszowych elementów ? 

     Obudowa - kompletnie najtańsze materiały w topowych modelach ale to skrajnie najtańsze, przegrywa totalnie wszystkie testy z innymi telefonami w podobnym przedziale cenowym.

     Aparat fotograficzny - również na tym polu i w tym segmencie cenowym totalnie ostatnie miejsce pod względem jakości oferowanych zdjęć. Tego w tej firmie nie mogę zrozumieć jak taki HTC zrobi aparat 8 mega i taki Sgs3 zawsze zrobi gorsze zdjęcia. Niech napiszą, że to jest 8 mega ale pokombinowane i ok albo, że to jest 5 mega i wtedy zaliczamy aparat do niższej klasy i ok.

     Bateria - niby chodzi super nie ma lepszej ale po 5 miesiącach już nie jest taka super idziemy do sklepu po nową baterię nawet jakąś noname i co się okazuje, że telefon działa dłużej, oczywiście też przez parę pierwszych miesięcy ale jednak dłużej. Sprawa nie dotyczy tylko komórek, ale przede wszystkim laptopów. Sporo sprzętu Samsunga widzę po 2 latach jak czas pracy na baterii wynosi 10 minut.

Posiadam HP już 5 lat w komplecie miałem 2 baterie o różnych pojemnościach. Cały czas używałem tej mniejszej starczyła na 2 godziny obecnie na ok 60-70 minut po 5 latach. Druga jest praktycznie nowa  jeszcze jej nie używam w ciągłej pracy, co jakiś czas ją tylko doładowuję i na wyjazdy sporadycznie zabieram. (Baterię trzeba przechowywać w stanie naładowanym, jeśli dopuścimy do jej całkowitego rozładowania to ją bezpowrotnie uszkodzimy) . Dlaczego tak się nie dziej z bateriami od Samsunga ? Przecież on jest producentem baterii to powinien mieć topowe zasilanie w swoich urządzeniach !

    Ekran - No tu szkoda pisać, jak już wyżej napisałem o oledowych technologiach Samsunga i jego ekranach dodam tylko, że ekrany oled mają przyszłość ale niech je zrobi Sony, mało niech je zrobi Sharp  dla Sony bo to oni robią wyświetlacze dla Sony obojętnie kto niech Sony je tylko firmuje, dorobi sterownik obrazu, swoje algorytmy, a dopiero w tedy zobaczycie co potrafi ta technologia. A z drugiej strony to zastanawiam się jak to jest z tymi oledami od Samsunga ciągle reklamuje je, że LCD nie ma czerni jest tylko kolor szary i kontrast jest marny. A telewizory z LCD  reklamuje głęboka niedościgniona czerń i super kontrast ...miliard : 1 właśnie to mi w Samsungu przeszkadza nigdy nie dowiesz się prawdy wolę politykę Apple woli milczeć niż kłamać jak Samsung i wymyślać.

A po ostatnich posunięciach, gdzie komisja europejska musi ustawić go do pionu z jego pomysłami, tym bardziej mnie przekonuje do swoich wymyślonych parametrów na przykład ostatni testowałem:

    Wifi - i co się okazało zalogowany do jednego punktu dostępowego Sgs+ i Iphone 4 w tej samej odległości od routera speed test start i zawsze, ale to zawsze Iphone miał większy transfer o co chodzi ? Dlaczego tak się dzieje ? dlaczego nie jest to Samsung ? Apple zajmuję więcej kanałów, Pasmo ? Nie chce mi się zastanawiać. Dodam jeszcze, że korzystałem z dwóch routerów i o dziwo na routerze G był większy transfer niż na N, ale to jest inna para kaloszy.

   Procesor - Na tym polu trochę lepiej tu Samsung idzie w dobrym kierunku, jednak nie umie "podpatrzyć" konstrukcji od Apple tym bardziej, że oni go składają ? Co mają jakieś skrupuły ?

   Audio - o takich rzeczach, jak jakoś rozmów czy muzyki w słuchawkach, bądź z wbudowanych głośników to nawet nie ma co pisać, Samsung tego tematu po prostu nie zna inni producenci starają się montować jakieś zaawansowane chipy, kupują technologię od firm trzecich, stosują autorskie rozwiązania, po prostu wszyscy się starają na tym polu coś robić oprócz naszego Samsunga, ale on wychodzi z założenia, że skoro ludzie nie widzą to i nie słyszą, może to i prawda skoro wystarczy wszystkim MP3 128 to Samsung ma rację. Na szczęście są jeszcze tacy co wolą La Scala.


    Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć niektórzy mogą to akceptować inni nie.
Firma wyrobiła sobie taka markę i teraz trudno to przeskoczyć podobne odczucie mam z samochodami i firmą Kia która podobno robi świetne samochody prawie jak...
Uważam, że jeżeli Kia jakiś model kosztuje 40 tysięcy i nagle przecena na 15 tysięcy, a ja go kupię to potem mam wrażenie, że nie zaoszczędziłem 25 tysięcy tylko, źle wydałem 15 tysięcy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz