piątek, 30 listopada 2012

Co byłoby gorsze wlanie benzyny do silnika Diesla czy wlanie ropy do silnika benzynowego


     W tym miesiącu ukazało się czasopismo wydane przez Newsweek'a Wielka Księga Odpowiedzi chyba pierwszy numer, takie popularno naukowe typu Focus. Po przeczytaniu kilku odpowiedzi - czytajcie lepiej Focusa. 
Oto przykład :


Wielka Księga Odpowiedzi Newsweek
Co byłoby gorsze wlanie benzyny do silnika Diesla czy wlanie ropy do silnika benzynowego?

Wylanie ropy do silnika benzynowego spowoduje stukanie które może doprowadzić do jego uszkodzenia. Z kolei wlanie benzyny do silnika diesla mogłoby to doprowadzić do większego zrzucie silnika i korozji uszczelek, bo silnik Diesla używa paliwa także jako smaru. Silniki Diesla są jednak bardziej wytrzymały od benzynowych. Większe szkody przyniosłyby zatem wlanie ropy do silnika benzynowego niż odwrotnie.




I ten sam temat z tego miesiąca w innej gazecie przykład:

Moto Salon nr 5/2012
Gdy zatankujemy niewłaściwe paliwo

Jeśli dojdzie do pomyłki i nieodpowiednie paliwo trafi do baku, to przede wszystkim nie należy uruchamiać silnika. Wtakim przypadku należy odessać „złe” paliwo. Co prawda wiąże się to z kosztami -holownik - warsztat - ale daje pewność, że nie dojdzie do uszkodzenie jednostki napędowej.  Zakaz uruchamiania  silnika jest istotne zwłaszcza w przypadku nowoczesnych Diesli. Zaawansowane konstrukcyjnie układy wtryskowe są bardzo wrażliwe na to, co tankuje się do baku. W przypadku zalanie samochodu z silnikiem benzynowym olejem napędowym konsekwencje są znacznie mniejsze.


Po przeczytaniu tych dwóch wypowiedzi człowiek już nic nie wie. Uśmiał bym się gdyby była to jeszcze ta sama redakcja, a jeszcze lepiej redaktor.
O dziwo jeśli w tym pierwszym tekście czytać same zdania, to wszystkie są poprawne i wszystko niby się zgadza, ale podsumowanie już nie, czyli ostatnie zdanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz