sobota, 5 maja 2012

Idealny Wyświetlacz

Idealny Wyświetlacz moje subiektywne odczucie !

    Jaka jest wielkość wyświetlacza idealna spróbuję to powiedzieć na własnym doświadczeniu.
Jak dwa i pół roku  temu pojawił się HTC HD2 z wyświetlaczem 4,3 cienka ramką , telefonem itd robił wrażenie niesamowite. Kupiłem go w PreOrder więc nikt nie widział jeszcze takiego telefonu. Każdy kto go wtedy dotknął to pierwsze słowa "CEGŁA" na co mi to , telefon służy do dzwonienia (szczegół, że wszystkich połączeń przychodzących i wychodzących razem to 9 minut no ale służy do dzwonienia), gdzie ja wsadzę tą cegłę do plecaka 2,2 cala to i tak dużo nie ma klawiatury i takie tam pierdoły , Tak było ze wszystkimi jak jest dzisiaj to już widzimy nie wiem czy ten  świat coraz gorzej widzi, nagle ręce nam urosły  czy co bo 4,3 cala to już maleństwo a szczególnie ci co tak wtedy gadali że to cegła nigdy nie kupią. Podobnie jak w Ameryce  przez ostatnie 2 dekady średnica talerzy im urosła o ok 30% i dalej rośnie :) Ale do rzeczy powiem na przykładzie iphona i powiem to tak 2 pytania i 2 odpowiedzi:
  • Jeśli mnie zapytacie czy 3,5 cala mi pasuje iphona odpowiem tak idealne
  • Czy chciałbym mieć 4 do 4,3 cala max iphona nawet 4,5 jeśli będzie bez ramki! to powiem że tak, ale  iphone ma rozdzielczość 960x640 na 3,5 cala co daje 326dpi/cal dlatego musiał by mieć rozdzielczość 1920x1280 na 4,5 cala (nie wiem ile to dpi ale na pewno super apple odskoczył by na 2 lata od konkurencji) to biorę to w ciemno tym bardziej że procesor do obsługi takiej grafiki już ma. Ale jeżeli powiększy wyświetlacz i zostawi rozdzielczość 960x640 to nie dziękuję nie podoba mi się to.
Czy 3,5 cala to dużo czy mało ? Ja z tym nie mam problemów czy jak czytacie książkę formatu a4 to formatu A6 już się nie da czytać bo literek nie widać ? gazeta wyborcza format A0 literki małe jak w A10 a i tak nikt z tym nie ma problemów . Akurat telefon i w tym przypadku iphone lepiej się czyta niż na sgs1 czy sgs2 jeżeli nie widać jakiś literek to można telefon przysunąć bliżej oczu to chyba nie problem to nie telewizor 46 calowy, w przypadku iphona i jego rozdzielczości nie ma problemu czytać z odległości 15 centymetrów od oczu to się zachowuje jak 10 cali z odległości 50 centymetrów (ipad)  co innego jak to jest sgs1 i 2 tam się to nie da przybliżyć bo literki są już nie czytelne.
O wygodzie noszenia juz nie wspomnę. Teraz tak dla takiego 10-12 latka iphone 4,5 cala to już będzie kolos nie do użytku a przypomnę że oni też są użytkownikami tego telefonu ,ale tych gabarytów już nie przeskoczą nie ma szans żeby dziecko to wsadziło do jakiejś kieszeni.
Kobiety nie słyszałem żeby któraś maiła Samsunga NOTE nie ma takiej opcji mimo , że mają torebki do których ipad wejdzie i cola 2,5l NOTE nie wejdzie, iphone ma się tam całkiem dobrze.

   Podczas grania na iphone używamy minimum 2 a nawet 3 palców to naprawdę u niektórych osób zasłoni cały ekran natomiast kobieta i ten 10 latek radzą sobie z tym nieźle.
Dlatego mi duży wyświetlacz odpowiada tylko z taką rozdzielczością jak w punkcie 2 ale kobiety i dzieci już tego nie kupią , więc wolałbym żeby apple nic nie robiło z wyświetlaczem dla mnie on może zostać taki jaki jest może być cieńsza ramka.
    Kilka słów dotyczących zależności odległości do jakości   co wybieram podczas zakupu.
Z telefonem to już znacie moje zdanie z monitorem jest podobnie wolę kupić jakieś 21 cali 1920×1200 lub 1920×1080 niż 25 cali o takiej samej rozdzielczości. Ale już 26 cali 2560×1600 lub 2560×2048 pasuje mi lepiej dlaczego wolę mniejszy bo nie ma problemu postawić monitor bliżej oczu na podstawce czy przykręcić do ściany na wysięgniku oczywiście aspekt finansowy też tu robi różnice te mniejsze monitory z większą rozdzielczością  są droższe więc trzeba szukać kompromisu. Ale aspekt kupuj jak największy i jak najtańszy w ogóle do mnie nie przemawiają.
      Inaczej sprawa ma się z telewizorem tu trzeba już się trochę zastanowić bo często jest tak , że ani telewizora nie ustawimy bliżej nas ani my nie usiądziemy bliżej telewizora więc wielkość jest czasem bardziej pożądana od jakości ale na ten temat nie będę się rozpisywał bo są portale które to fachowo omawiają jaki telewizor kupić do danego pokoju. 
 

2 komentarze:

  1. Idąc twoim tokiem rozumowania należałoby zadać pytanie po co 42 calowe telewizory i 20 calowe monitory. Przecież na 21 calowym telewizorze z odległości 2 metrów widać tak samo dobrze jak na 42 calowym z odległości 4. A 20 calowy monitor właściwie nie nadaje się do pracy przy biurku, bo nie da się go w pełni objąć wzrokiem z odległości około metra. Większy rozmiar to większa rozdzielczość, a to znowu większy obszar roboczy, i więcej wyświetlanych szczegółów. Możesz trzymać 3,5 calowego iPhona 15 cm od oczu czytając, ciekawe ile da się w ten sposób wytrzymać żeby czytanie było przyjemnością, możesz też trzymać 4,3 calowego HTC 30 cm od oczu i czytać odpowiednio większe litery zajmując wygodniejszą pozycję. Możesz powiększyć tekst na 3.5 calowym iPhonie i na stronie zmieścić jedno zdanie, albo użyć 4,3 cali w HTC i nie przewijać co chwilę tekstu. Większy rozmiar to wygoda i możliwość korzystania z ekranu z większej odległości
    Zastanawiam się tylko czy potrafisz jeszcze obiektywnie odpowiedzieć na pytanie czy wolałbyś 3,5 czy 4,3 cala, czy twoja ocena będzie dokonana przez pryzmat tego co oferuje apple?

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiem tak:
    Pod tytułem jest na czerwono rozwinięcie tematu zacytuję:"Idealny Wyświetlacz moje subiektywne odczucie !" jest to moje odczucie inni mogą mieć swoje zdanie i je mają przykładem jest sprzedaż Samsunga NOTE w ilości 5 milionów egzemplarzy to znaczy , że inni maja swoje zdanie a na pewno te 5 mil. ludzi i nie mam zamiaru z nimi się kłócić kto ma rację , bo też maja. Swoją drogą myślałem przed premierą NOTE, że nie sprzeda się więcej jak 0,5 miliona egzemplarzy myliłem się.

    Obiektywnie odpowiadając na pana ostatnie zdanie pozwolę sobie podtrzymać moją wypowiedz wyżej "Czy chciałbym mieć 4 do 4,3 cala max iphona nawet 4,5 jeśli będzie bez ramki! to powiem że tak, ale iphone ma rozdzielczość 960x640 na 3,5 cala co daje 326dpi/cal dlatego musiał by mieć rozdzielczość 1920x1280 na 4,5 cala (nie wiem ile to dpi ale na pewno super apple odskoczył by na 2 lata od konkurencji) to biorę to w ciemno tym bardziej że procesor do obsługi takiej grafiki już ma. Ale jeżeli powiększy wyświetlacz i zostawi rozdzielczość 960x640 to nie dziękuję nie podoba mi się to."

    Oczywiście trzeba na to patrzeć przez pryzmat suchej oceny nie ma co za dużo wybrzydzać mianowicie zakładam, że nowy iphone 5 wchodzi na rynek i ma jakieś 4,3 cale (tak jak w pytaniu Shoovar) zostawili mu rozdzielczość 960x640 czyli nie ma już tych dpi co stary wyświelacz według mojej powyższej wypowiedzi nie ma już co go brać (nie podoba mi się, odradzam, stary lepszy) zgadza się ale może się okazać , że technologicznie ten ekran jest lepszy np.oled 4 kolory na pixel RGBW co powinno dać lepszy efekt.A do tego dochodzą jeszcze inne aspekty długość pracy na baterii i takie tam inne aspekty. Reasumując nie powiem , że nie kupie nowego iphona bo dostanie gorszy wyświetlacz (większy) jak wszystko inne będzie lepsze trudno mi to teraz ocenić, ale łatwo odpowiem co mi bardzo by odpowiadało bez science fiction tylko dostępna technologia:
    Ekran 4,3 cala max 4,5 zupełnie bez ramek, rozdzielczość 1920x1280 oled RGBW 600 nitów jasność, cieniutki, bateria na tydzień i takie tam inne rzeczy o których wimy , że są fajne. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń